sunnuntai 30. joulukuuta 2012

30.12.2012

Oon ollu vähän joulutauolla tästä kirjoittamisestakin, toisaalta tarkoituksellakin mutta toisaalta on ollut niin paljon hommaa etten olisi varmaan ehtinytkään kirjoittamaan.. Tässä tulee kuitenkin viimeinen blogitesti tämän vuoden puolella.. 

Joulu meni oikein mukavasti, tässä vähän kuvasatoa meidän aatosta:


Tämä kuva ei varsinaisesti aatosta ole, sillä tein nämä lumihiutalesaippuat jo ennen aattoa. Annoin näitä lahjaksi, se alkaa muodostua jo perinteeksi sillä viime vuonna annoin lahjaksi simpukkasaippuoita :P (ikäväkseni vaan oon saanu huomata ettei nämä lahjan saajat raaski käyttää mun tekemiä saippuoita :D)


              Pikkuneiti osasi iloita saamistaan lahjoista, eikä pelännyt pukkiakaan pahasti :)


Tonttulakkia oli vaikea saada pysymään neidin päässä, tahtoi kiskasta päästä aina samantien pois :)


Joulumusiikkia ;)


Meidän Mindy-koira ei pukista oikeen tykännyt ;D


Oltiinpa oltu kilttejä kun noin paljon paketteja kuusen alla ;)


Nukke oli mieluinen lahja neidille :)




*****************************************************************************************


Sitten muihin aiheisiin.. 



Oon alottanu taas muutaman käsityöprojektin (en koskaan onnistu siinä että tekisin yhden kerrallaan loppuun.. :S) Molemmat vielä vähän haastavampia tehdä, ei ihan viikossa kahdessa kummastakaan selviä :D

1. Projekti: Saraellalle päiväpeitto. 

Oon ettiny neidille ''ison tytön sänkyyn'' vaaleanpunaista/valkoista päiväpeittoa, mutta en oo löytäny mistään kohtuuhintaista, mikä vieläpä miellyttäisi silmää.. Siispä päätin alkaa virkata semmoista ite :D

Tässä vähän suuntaa millä tyylillä sitä teen:


Kuva ei oo mun peitosta, mutta siis teen samaa tyyliä, tosin paksumpia raitoja ja valko-vaaleenpunasta :) mun peitossa yhden raidan paksuus on 8krs tuota virkkausta :) Idea on siis lähtenyt isoäidinneliöstä, raitamalli siitä :)
Tässä onkin siis mulle joksikin aikaa tekemistä, sillä tajusin että koska Saraellalla on jatkettava sänky, täytyy mun tehdä peitosta sängyn täyspituuden mittainen ettei aina tarvitse tehdä uutta peittoa kun neiti kasvaa ja sänkyä pidennetään :D Saa nähdä montako vuotta peittoa väsään, toivottavasti se ois kuitenkin valmis ennen kun Saraella täyttää 18 ;D

Sitten 

2. projekti: Maatuskalapaset

Aloitin siis tekemään itelleni vähän haasteellisempia lapasia, tykkään maatuskoista joten aloitin tekemään tällaisia:


Kuva siis taas lainattu netistä, mutta tässä malli minkälaiset niistä suurin piirtein tulee (tai pitäisi tulla :D). Kuvasta poiketen mun lapasissa punainen väri on vaaleanpunainen (yllätys ;)) 
Hidastahan tuo on kun joka kerros täytyy miettiä erikseen, mutta nätit niistä varmasti tulee sitten kun valmistuvat, jos nyt en mokaa mitään :)

Ajattelin vielä hetken tehdä jompaa kumpaa projektia eteenpäin, joten palataan ensi vuonna taas asiaan :)



Hyvää uutta vuotta 2013 kaikille!! <3










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti